3 czerwca 2017

Pokaż nam swoje OC! #7 OC Varis od Moonlight


Tak prezentuje się Waryscyt o imieniu Varis przysłana przez Moonlight. Zapraszam do czytania!


Od autorki:


Imię: Varis

Klejnot: Waryscyt, Variscyt  - postać posiada swój klejnot w kształcie rombu na lewej dłoni.

Historia: Waryscyty w Homeworld są klejnotami należącymi do frakcji Białego Diamentu, nieposiadającymi za wiele własnych praw. Tworzone były dla branży rozrywkowej m.in. do oferowania atrakcji scenicznych - głównie tanecznych lub akrobatycznych, które organizowane są głównie na wszelkich uroczystościach czy spotkaniach kameralnych. Ich funkcja została przydzielona z powodu ich zwinności, umiejętności akrobacji i perfekcyjnej synchronizacji w ruchach (także z innymi kryształami).

Varis została stworzona z pewnym defektem - wizualnie posiada czarną plamkę na swoim krysztale. Przekłada się też to na jej projekcję astralną - posiada różny kolor oczu. Ale ma to wpływ także na sprawność ruchową - choć lubi tańczyć, to ciężko jej się zsynchronizować z innymi, nawet tymi samymi co ona, klejnotami.



W związku ze swoją ułomnością, choć początkowo brała udział w występach to dosyć często je psuła desynchronizacją. Gdy dowiedziała się, że traci przez to swoją funkcję i ma zostać sprzedana jednemu z klejnotów na wyższym stanowisku, który jest dość brutalny dla swoich służących, postanawia uciec z Homeworldu. Udaje jej się to kryjąc się w jednym ze statków tuż przed jego wylotem i w jego trakcie chcąc przejąć nad nim kontrolę, ale zostaje z niego wyrzucona. Po dłuższym czasie tułaczki zauważyła pewną planetę i za pomocą kosmicznych odłamków udaje jej się na nią skierować, nie wiedząc, że leci w stronę Ziemi...

Charakter: Varis ze względu na swoją wadę, posiada cechy osoby zarówno nieśmiałej jak i otwartej. Ma się wrażenie, jakby posiadała dwie osobowości (choć tak nie jest)  - jedna jest można powiedzieć główniejszą jeśli chodzi o częstotliwość (w jakichś 70%), ma miłe i spokojne uosobienie. Do wszystkich osób odnosi się z kulturą i ma przyjazne nastawienie do świata, lecz trudno jej przebywać w większym gronie nieznanych jej osób. Druga za to występuje rzadziej (ok. 30%) jest bardziej otwarta, wyluzowana, nie dba o konwenanse i bardzo lubi używać sarkazmu (choć bardziej w formie dowcipnej niż chamskiej). Varis jeśli ma jakiś problem lub urazę, ukrywa to przed innymi jednak, gdy  "obudzi się" jej odważniejsza strona, bez ogródek wygarnie co leży jej na sercu.  Jednak w każdym przypadku jest gotowa nieść pomoc, choć robi to wtedy różnymi metodami.



Broń: Warscyty zazwyczaj posiadają narzędzie typu kij, które używają do celów akrobatycznych (choć również dobrze służyłyby w walce). Jednak Varis potrafiła stworzyć tylko krótki kij, dlatego na występach zawsze używała zwykłego rekwizytu. Jako, że jej przedmiot był nieużywany, poprosiła znajomą Bizmut o wykonanie ostrza na wzór maczety, a jej dotychczas posiadana broń stała się rękojeścią.

Zdolności: Varis nie jest silnym klejnotem. Przez swój defekt ciężko jest jej utworzyć fuzję, a także zmienić kształt, lecz nadrabia to zwinnością i szybkością w walce oraz sprytem.  Bardziej sprawdza się wtedy jej odważniejsza strona, dlatego stale uczy się by potrafić zmieniać swój charakter "na zawołanie".

Inne:
- Choć ciężko jej utworzyć fuzję, nie oznacza, że to nie możliwe. Jednak dla Varis fuzja byłaby także naruszeniem jej przestrzeni osobistej, nie chciałaby także by ktoś miał dostęp do jej uczuć i myśli. Dlatego może ją stworzyć tylko z klejnotem, który darzy bardzo dużym zaufaniem.
-  Varis posiada standardowy strój do prezentowania się jako akrobatyczka.
- Ma przyjaciółkę - Tęczowy Topaz - niezwykle otwartą i z wielkim poczuciem humoru,  która pracuje jako mechanik i konstrukor robotów w Homeworld. Łączy ich bardzo bliska więź. Topaz uwielbia gdy u Varis włącza się odważniejsza strona, gdyż potrafią wtedy odwalać różne rzeczy i robić sobie żarty z innych klejnotów, czego później "ta spokojniejsza" Varis się wstydzi :P. To Topaz dała pomysł na ulepszenie broni Varis, a także pomogła jej w ucieczce. Mimo iż nie chciała utracić przyjaciółki, to wiedziała, że jest to konieczne by uratować ją od złego losu.

Kilka słów ode mnie:

Bardzo fajne OC. Podoba mi się pomysł jej podzielonej osobowości i to, jak Varis używa tej cechy. Mimo defektu prezentuje się jako fajny klejnot z ciekawą funkcją w Homeworld. Klejnot - akrobata, kto by pomyślał :) Mam tylko jedno "ale" co do jej historii. "Po dłuższym czasie tułaczki zauważyła pewną planetę i za pomocą kosmicznych odłamków udaje jej się na nią skierować, nie wiedząc, że leci w stronę Ziemi..." Czyli  jej tułaczka to było dryfowanie w przestrzeni kosmicznej po wyrzuceniu ze statku. No i jak niby użyła kosmicznych odłamków by dostać się na Ziemię? Nie wiem jak sobie to wyobrazić. I jeszcze jakie były jej dalsze losy na Ziemi? Szkoda, że nie było chociaż dwóch zdań o tym. Ale to jedyne co mam do zarzucenia kreacji Varis. Fajnie też, że ma taką fajną przyjaciółkę (przy okazji, ładnie rysujesz ; )  )Na plus jest także wspomnienie o bizmucie. Ten rodzaj klejnotów wydaje się trochę zapomniany.;
Varis otrzymuje ode mnie solidne 9/10. Dzięki za przysłanie jej na bloga :)

Swoje OC i gemsony można podsyłać na adres bloga:  redakcjadbc@gmail.com koniecznie wpisując swój nick i informacje zawarte w tym poście.

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się jej profesja. Dopełnianie kultury Homeworldu zawsze na propsie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie to Spoczko, tylko dla mnie trochę dziwne jest zrobienie maczety z jej broni, która jest rękojeścią.. tak dla mnie trochę za dużo.... może dla tego bardziej patrzę na serial 😅 w którym Bismut robiła im małe ulepszenia 💁🏻‍♂️ ogólnie dla samej postaci jestem na tak

    OdpowiedzUsuń

To Perydot odpowiada za komentarze na blogu, więc nie radzę, by dochodziło w nich do kłótni.