17 maja 2017

Garść filmików #5


Garść filmików i nowinek z fandomu. Analizy, teorie, MV (music video), animacje. Multimedialne dobra dla każdego.

#1
Perydot upodobała sobie pewną denerwującą piosenkę.

#2
Sabotaż piosenki Stronger Than You.

#3
Porcja świetnych cosplayów (pewnie wszyscy już to widzieli, ale co tam)

#4
Końcowe MV.

#5


OMÓWIENIE:

Analiza odcinka Lion 4: Alternate Ending dotycząca zagadnienia czemu Rose trzymała w ukryciu taką stertę bezużytecznych śmieci? Spoglądając na inne postacie lubiące gromadzić starocie (Ametyst, Greg i jego rodzina) przedmioty te stanowią dla nich zbiór wspomnień i powiązanych z nimi lepszych lub gorszych chwil. U Ametyst dodatkowo była to pewna manifestacja jej niskiej samooceny ze starszych odcinków, ponieważ czuła się jak śmieć, więc żyła wśród śmieci. Również Lapis i Perydot mają różne rupiecie w stodole, ale one także mają wartość sentymentalną.

Z Rose jest podobnie. Zatrzymała te rzeczy by pamiętać o kimś kogo już nie ma, a posiadali te przedmioty. Są to zwykłe ludzkie obiekty codziennego użytku. Pochodzą z różnych zakątków świata i okresów w czasie. W kilku odcinkach zostało wspomniane, że Rose miała przed Gregiem innych chłopaków ( rozmowa z Gregiem wo dcinku We Need to Talk/Musimy porozmawiać i piosenka It's over, isn't it? z odcinka Mr. Greg/Pan Greg). Rose żyła na Ziemi przez ok. 6 000 lat, więc miała wielu chłopaków z różnych er czasowych, a używają teleporterów mogła podróżować po świecie bardzo szybko i kiedy miała na to ochotę. Dlatego mogła mieć ukochanych z wielu miejsc na Ziemi i to po nich gromadziła te stare rzeczy. Taśma nagrana dla Stevena/Nory była pamiątką po Gregu. Stworzyła specjalne miejsce do trzymania pamiątek po specjalnych osobach.

I to tyle na dzisiejszy filmikowy zbiór. Mam nadzieję, że się podobał, ale mam też dwa pytania. Czy moje omówienia teorii i analiz są faktycznie przydatne czy tylko niepotrzebnie się produkuję? I czy w ogóle chcecie żebym dalej wstawiała na koniec tego typu filmiki? Bardzo chętnie przeczytam odpowiedzi na te pytania, ale teraz życzę miłego, środowego wieczoru!



3 komentarze:

  1. Mi zawsze miło się czyta tego typu analizy czy też teorie, zwłaszcza że z języka angielskiego nie jestem najlepsza zatem takowych teorii anglojęzycznych niestety nie mogę w takim razie obejrzeć. Dlatego miło mi że wstawiasz takowe omówienia na końcu postów z filmikami :)

    Bardzo także bym się cieszyła gdyby ta seria dalej prowadzona byłaby tak jak teraz.
    Ale to tylko moja opinia i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie samo zdanie, co do anglojęzycznych teorii :)

      Usuń
    2. Dziękuję wam za odpowiedź i miło mi to słyszeć :)

      Usuń

To Perydot odpowiada za komentarze na blogu, więc nie radzę, by dochodziło w nich do kłótni.