12 stycznia 2017

Kolekcja Fanartów #45 - Czas na zmiany

 

0# Dzieńdobrywieczór państwu! Wylegiwanie się na laurach uzbieranych przez te serię w zeszłym roku już się oficjalnie zakończyło. Najwyższy czas wrócić do starej rutyny. Zapraszam was więc do zapoznania się z pierwszą kolekcją fanartów w tym roku. Aha i jeszcze jedno - zbiór ten zawiera spoilery z ostatniej Steven Bomby, która na skutek niesprecyzowanych bliżej okoliczności wyciekła do internetu.  

http://data.whicdn.com/images/273117220/large.png

1# Automat z Rubinami - miniochroniarze z afro za 5 zł. A skoro już pogadałem o obrazie, to z nowym rokiem postanowiłem zmienić sposób komentowania fanartów. Nie będę już opisywał dokładnie co mi się podoba w danym obrazie i robił z siebie pseudo-znawce sztuki, ponieważ w większości przypadków sprowadzało się to do rozpisywania mojej egzaltacji nad danym obrazem, co potrafiło być męczące, nudne i denerwujące. Zamiast tego postaram się bardziej zamieszczać tu swoje własne przemyślenia odnośnie przedstawionych na obrazach postaci, miejsc. itp. Być może pojawią się tutaj również moje wywody o czymś innym niż serial. Nie wiem jak mi to wyjdzie, ale zobaczymy. I tak - w tej kolekcji będzie trochę czytania.        

Commander Rose Quartz during the rebellion
Huge thanks to @dr-jekyl for commissioning the piece!
Commission info here

2# Rebelia wciąż pozostaje wręcz nieznośnie enigmatycznym okresem w SU. Przydałaby się jakaś bomba poświęcona w całości jej poświęconej - jak się zaczęła, jak przebiegała i kto brał w niej udział. Samo jej zakończenie wciąż ma wiele niewiadomych np. jak dokładnie diamenty spowodowały korupcje buntowników. Ale tego za szybko raczej się nie dowiemy. 


3# Oto i jest - postać, która zrobiła chyba największe wrażenie w ostatnich odcinkach. W ogóle to bomba ta obfitowała w ogromną jak na tempo rozwoju serialu liczbę nowych bohaterów. Blue Diamond nie miała jednak żadnych trudności z przyćmieniem ich( już chciałem napisać "przewyższeniem", ale kończę z głupimi żartami słownymi).      


4# Humanizacje - ciężko ostatnio o jakąś dobrą, ale ta jest naprawdę ładna. Polecam w ogóle blog tego artysty gdyż jest on poświęcony jego AU jakim jest przedstawianie klejnotów jako dzieci. Wymagana wyłącznie minimalna znajomość angielskiego.     


5# Zręczne operowanie światłem zawsze w cenie. A poza tym mimo błysków obraz nie jest zbyt pstrokaty. A jeśli chodzi o Granat, to liczę, że w przyszłości zobaczymy jakąś jej interakcje z Blue Diamond - to mógłby być całkiem interesujący moment. 


So, corruption was quite the doozy

6# Bardzo brakuje mi Jaspis.  Co prawda ostatnio pojawiło się parę jaspisów, ale wciąż oczekuje na powrót tej jedynej słusznej. Choć jeśli teraz diamenty przejmą pałeczkę głównych antagonistów, to mam złe przeczucia co do ponownego zobaczenia jej w akcji.  


7# O ponowne zobaczenie Stevonnie bym się nie martwił, bo to teraz praktycznie najważniejsza fabularnie fuzja. Ja jednak liczę, że Connie będzie miała kolejną szanse wykazania się w walce. Ostatnio niespodziewanie stałem się fanem tej postaci - walczy przy pomocy swoich mięśni i umiejętności, a nie jak Steven, który polega praktycznie w całości na mocach klejnotu.      

 比較

8# Klejnotowe koty - bardzo przyjemne AU. Powiem wam, że nigdy nie byłem fanem psów i zawsze wolałem koty - cichsze, spokojniejsze i mniej wkurzające w większości przypadków. No chyba, że chodzi o wilki, bo te darze wielką sympatią.

The most giant of women
It’s the Temple Gem! Since her gem name hasn’t been released yet, I tried to keep all the gems’ color pallets in mind, along with designs/colors of the other fusions. I’d think she’d be something like Bismuth or Tourmaline, or...

9# Ponad 100 odcinków minęło, a to czym dokładnie jest Temple Fusion wciąż pozostaje zagadką. Nie wiemy dokładnie jakie klejnoty ją tworzyły, dlaczego została wyrzeźbiona w świątyni... w sumie to wiemy jedynie to, że jest. To też nasuwa mi pewną teorie - Granat była pierwszą fuzją z dwóch różnych klejnotów. Skoro potem dołączyła do rebelii, to może dzięki niej Kryształowe nauczyły się fuzjować, co pozwoliło zyskać przewagę w walce?     

 

10# Po prostu nie mogę się napatrzeć na BD. Wielu po obejrzeniu "The Answer" spodziewało się, że to będzie klejnotowa wersja Dartha Sidiusa, a okazało się, że to naprawdę sympatyczna postać, której można nawet współczuć straty siostry. Ogólnie pokazanie diamentów z innej strony było chyba najlepszą rzeczą w ostatniej bombie.
 opal

11# Wiem, że miałem skończyć ze starymi wnerwiającymi nawykami, ale nadmienię raz jeszcze - Opal to najwspanialsza fuzja w serialu. Uwielbiam w niej dosłownie wszystko - jej wygląd, gracje, styl walki, a nawet lekko głupawy charakter. Tak po prawdzie to właśnie o tym ostatnim aspekcie tej fuzji wiemy najmniej. Nie pogardziłbym odcinkiem jej poświęconej.

Marooned!
This drawing of the Intrepid Cookie Cat appears in issue #4 of the Steven Universe comic. It was meant to be a cover, but I think ended up as an interior pinup.
Man I love Cookie Cat.
Prints available here:...

12# Kruchy Kot - jeden z najbardziej zapomnianych wątków w serialu. Choć w sumie to ciężko się dziwić, w końcu tych lodo-ciastek już nie produkują, a Steven od dawna umie posługiwać się mocami. Nie mniej jednak należy docenić kota za to, że od niego się wszystko zaczęło.

http://68.media.tumblr.com/266c864ba9f5a5002f55ea9ec94985ae/tumblr_o2m1sooHBI1tskbw0o1_500.png

13# Crossover z Avengers - wygląda to to bardzo dobrze, a postacie są odpowiednio dopasowane. Jeśli chodzi o samych Avengers to widziałem pierwszą cześć i podobała mi się mimo, że wolę DC od Marvela. Ale o obecnym DC EU wolałbym nie mówić.
 

14# Perydot z kitką i jej żywa dynia, której ostatnio jakoś nie widujemy. Patrząc na Perydot dochodzę do wniosku, że jedyną postacią, która w serialu zmieniała swoją fryzurę była Ametyst. Było to chyba możliwe do pokazania tylko dzięki jej długim włosom.     

 I may be a day late buT.. HAPPY ANNIVERSARY, ‘THE ANSWER’!!!!
One of the most visually stunning episodes, as well as the sweetest :)

15# Jednym z lepszych momentów w ostatniej bombie była również rozmowa BD z Agat, bo pokazywał on, że mimo całego swojego smutku Blue wciąż potrafi być tą samą zimną... skałą, która rozkazała w "The Answer" rozgnieść Rubin za fuzje z Szafir.   

16# Chyba nigdy nie tłumaczyłem dlaczego przekładam ręczne rysunki nad te robione cyfrowo. Przede wszystkim wymagają one ogromnej zręczności i precyzji rąk ponieważ błędów nie wymaże się z kartki tak łatwo jak na komputerze. Do tego musi dojść jeszcze ogromna umiejętność posługiwania się farbami, bądź kredkami, i obeznanie z nimi, bo trzeba wiedzieć dokładnie jakiej barwy użyć. Efekt końcowy potrafi być oszałamiający, jak widać zresztą powyżej.


17# Znowu jest okazja do pogadania o ostatniej bombie. Sposób w jaki reszta kwarców przyjęła Ametyst( przechrzczona przez fanów na Fametyst), stanowiła dla mnie jedno z największych zaskoczeń. Wychodzi na to, że nie wszyscy podwładni diamentów są im aż tak fanatycznie oddani jak choćby Jaspis. A to myślę dobrze wróży naszej kryształowej kompani.    

było:

18# Crossover z MLP: FIM. Nawet nie wiecie jak wiele zawdzięczam tej kreskówce. To dzięki niej wkręciłem się w te wszystkie fandomy, pisanie fanfików itp. Gdy zacząłem oglądać te kolorowe kucyki gdzieś w środku 2012 to było dla mnie jak objawienie. Potem zacząłem oglądać również SU, więc założyłem na MLP: Polska temat mu poświęcony. Ten został dość szybko zauważony przez Katastrofa Masakrę, alias Fancy Pearl, który po pewnym czasie zaproponował mi posadę redaktora na jego blogu o SU. I oto jestem. Taka to już moja historia, nieprawdopodobna, a jednak.  
 http://68.media.tumblr.com/8b6c7fb30c75023dd14713c0b87ccc98/tumblr_nsrk5kbYhj1ud9rm6o1_540.png

19# Lubie AU, które zamienia bohaterów i czarne charaktery miejscami. Wiem, że to już ograne, ale i tak przyjemnie się na to patrzy. A tutaj jest ono zrobione bardzo dobrze. Zachęcam oczywiście do odwiedzenia bloga poświęconego temu AU. Jak zwykle wymagana podstawowa znajomość angielskiego.
 

20# Tak, wciąż nienawidzę Undertale. Głównie za te dramę ze "Stronger Than You" i innymi piosenkami z SU. Mogę się założyć, że za niedługo powstanie parodia UT z "What's Use Of Feeling Blue". Choć z drugiej strony fandom SU o mało nie doprowadził jednej artystki do samobójstwa i prześladował jedną z twórczyń serialu. W takim bądź razie przykro mi fandomie SU, ale nienawidzę cię. Nienawidzę was wszystkich. Siebie też nienawidzę. Poużalajmy się teraz razem nad naszą podłą egzystencją.       

http://68.media.tumblr.com/425d371cf421f4223d3a082054303247/tumblr_ojazgazBRw1uo2bf2o1_1280.png

21# Zauważyliście, że piosenki stanowią teraz ważny element kreskówek? Jeszcze kilka lat do tyłu pojawiały się w nich bardzo okazjonalnie, a teraz jest ich pełno w serialach typu SU, Adventure Time, MLP. Znacie może jeszcze jakąś umuzycznioną kreskówkę?

 Kindergarten Smoky ~
~
~
~
~

#sapphire #ruby #garnet #stevenuniverse #pearl #amethyst #theanswer #lapis #peridot #sardonyx #sugilite #rainbowquartz #opal #stevonnie #sufusion#pearlapis#jasper#beachcity#mruniverse#su#cartoonnetwork#connie#malchite#smokyquartz
 22# Smoky Quartz bardzo szybko zdobyła masę wiernych fanów. W sumie to ciężko jej nie lubić, a choć jej wygląd początkowo mi się nie spodobał, to teraz stwierdzam, że jest dość ciekawy i na pewno dzięki czyni Smoky inną od reszty fuzji dzięki swojej asymetryczności.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/facebook/001/118/643/ab5.jpg

23# Wstyd mi, że jeszcze nie zapoznałem się z tą grą, choćby poprzez obejrzenie lets play'a na You Tube. Słyszałem, że gra jest w pełni kanoniczna, a to oznacza, że pewnie dowidziałbym się z niej czegoś nowego o SU.  


24# Zastanawia mnie jedno - skoro Perła na tej stacji udawała służącą Szafir i nikt się nie połapał, to czy to oznacza, że jedynie perły służące diamentom mają inny kolor niż biały?


25# Ach, ten fanart pochodzi jeszcze z czasów zanim została pokazana prawdziwa postać Perydot i dowiedzieliśmy się, że klejnoty nie dorastają tak jak istoty żywe. Dzieci-klejnoty nigdy nie powinny jednak zostać zapomniane.  

http://68.media.tumblr.com/7c03c007bfd26d7accb1ebbaffead0a0/tumblr_ny73qkWAFb1uda9nqo1_500.png

26# A skoro już jesteśmy przy wspominaniu to powróćmy na chwilę myślami do "Jail Break". Ten odcinek był chyba największym przełomem w całym serialu. Sam zacząłem interesować się SU po obejrzeniu "Ocean Gem" na Cartoon Network, ale pełnokrwistym fanem zostałem dopiero po obejrzeniu "Jail Break" i, oczywiście, po zobaczeniu Jaspis w akcji.    



27# Szkoda, że już raczej nie zobaczymy Malachite. Co prawda, zważywszy na to co uosabiała, była do dość chora fuzja, ale to właśnie czyniło ją unikatową. Poważnie, znacie jakąś inną złą fuzję poza nią, nie licząc fuzji Japis i tego skorumpowanego kwarcu? 

28# Teraz kiedy już ciekawość fanów odnośnie BU została przynajmniej po części zaspokojona, mam nadzieję, że już wkrótce zobaczymy White Diamond. Właściwie to jest to teraz najbardziej oczekiwany przeze mnie wątek. 
 
 
 
 
 
 
29# Ten mały zbiór smoko - klejnotów dość długo krąży po sieci, więc najwyższy czas, żeby go tu zamieścić. Co tu dużo mówić - wszystkie dragonozacje postaci wyglądają naprawdę zacnie. Boli mnie jednak to, że brak tu pewnej fuzji.


 

30# Ja... ja... ja nie wiem co powiedzieć. Najprawdziwsza groza oplotła mnie w swój zimny uścisk. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to... coś powstało ku jakiemuś mroczniejszemu, bluźnierczemu celowi przekraczającemu zdolność ludzkiego pojmowania. Kto wie, być może nawet stoją za tym ziemniaki.   

Bonus:

http://data.whicdn.com/images/272946961/large.jpg 

 Nie wszyscy przyjęli z radością wyciek ostatnich odcinków SU. Niektórzy boją się, że będzie się to wiązać z niską oglądalnością w dniu ich właściwej premiery, co oznaczać będzie straty finansowe, a to może doprowadzić nawet do zakończenia produkcji SU. My jednak nie powinniśmy się tym martwić - w końcu nikt z nas raczej nie ma amerykańskiego Cartoon Network, więc i tak nie mamy możliwości wsparcia twórców poprzez oglądanie tam SU.  


I to by było na tyle jeśli chodzi o pierwszy w tym roku zbiór fanartów. Pamiętajcie, że możecie proponować swoje własne pomysły odnośnie tego na jaki temat ma być następna kolekcja( przyznam się, że ja aktualnie nie mam żadnego). Od teraz jednak oprócz tego możecie również zaproponować temat, który chcielibyście żebym obgadał - myślę, że nie musi być on koniecznie związany z SU. Napiszcie jeszcze ewentualnie czy odpowiadają wam wprowadzone w kolekcji fanartów. Trzymajcie się i strzeżcie się ziemniaków!   

7 komentarzy:

  1. 8# Przyjemne AU, nawet bardzo. Pamiętam animacje STY w wersji kociej. Cudo.
    14# Greg miał chyba w jednym odcinku kitkę, bodajże Mr. Greg. Plus w The Zoo Greg ma warkocz.
    Connie w odcinku Rycerz Connie ma warkocz.
    18# Fajna historia! Ciekawy sposób na dołączenie do ekipy.
    Moja była bardziej prosta, po prostu Fancy pokazywał logo na czacie SU wiki i zapytałam czy mogę być redaktorką. Uwierzcie lub nie, oprócz mnie nie było wtedy wielu chętnych. Prawdopodobnie dlatego Katastrof mnie wziął. Wtedy, moje umiejętności pisania były niskich lotów.
    19# Momswap. Świetna sprawa.
    20# Dalej nie rozumiem czemu Perła jest przedstawiana jako Papyrus. Do tej roli prędzej pasowałby mi Steven? Albo duet Lapis-sans i Peridorito-Papyrus? Do roli Sansa jako-tako pasuje Ametyst, ale to jakoś naciągane. :/
    23# Dużo ciekawych rzeczy? Czy ja wiem?
    Skracając to jedyne czego się dowiadujemy, to fakt, że Homeworld wykorzystywało świetlne potwory do walki. Poza tym nie ma nic ciekawego.
    Bonus# To już problem CN. Sami to sobie zrobili.
    Ś w i a d o m i e

    OdpowiedzUsuń
  2. 8 - też wolę koty .w.
    13 - też wolę DC i też mnie boli to, co dzieje się teraz z tym uniwersum, choć powoli go naprawiają.
    20 - TEŻ NIE ZNOSZĘ UNDERTALE I TEGO FANDOMU (sorry Twi). O, i dzięki za uświadomienie mi, że fandom SU to także...zło.
    24 - ja jednak obstawiam, że nasza Perła należała do Białego Diamentu.
    28 - też tego oczekuję! Zdecydowanie bardziej, niż ujrzenie Różowego Diamentu!
    30 - aj tam, przesadzasz, śmiechowe to jest xD
    Bonus - tu bym poparła to stanowisko. Ludzie myślą przyszłościowo, dlatego chcą powstrzymać leaki, by na tym stuff zarobił.

    Jak dla mnie fajnie opisy dajesz, dłużej się wtedy pozostaje przy takiej paczce. Mi się takie prowadzenie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 2. Ubóstwiam arty z rebelii. Widziałam kiedyś taki z samym polem po walce. Wszystko było zniszczone, dookoła leżały skruszone klejnoty a gdzieś z boku była wbita flaga rebelii, moze kiedyś zrobisz kolekcję tego typu?
    14. Perła miała trochę inną fryzurę w We need to talk
    18. Gdzie ma klejnot Rarity? będzie mnie to teraz dręczyć
    20. Bez przesady DD:. Fandom nie składa się z samych raków i idiotów. To trochę niemiłe jak powiedzenie o bronies że to banda niewyżytych zoofili
    24. To może nie brzmi dobrze, ale co jeśli kolor Perły można wybrać? Tu dochodzi moja teoria że niektóre kolory Pereł są droższe i rzadsze
    28. Te ornamenty na jej szatach są piękne ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że nie przeczytałeś co napisałem o fandomie SU?

      Usuń
  4. Ja tylko siedzę i czekam na powrót najlepszego klejnoty. Od Earthlings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję następną kolekcję fanartów oddaną ku czci bynajmniej nie zapomnianego przez fanów klejnotu, Jaspis!

      Usuń
  5. 26. Aaaa nie tylko ja zaczełam od Ocean Gem :v

    OdpowiedzUsuń

To Perydot odpowiada za komentarze na blogu, więc nie radzę, by dochodziło w nich do kłótni.