27 stycznia 2017

FanMade #2

W SU muzyka zajmuje niezwykle ważne, szczególne miejsce i jest integralną częścią serialu. Szczerze mówiąc nie przypominam sobie, by któryś z obecnych serii kładł taki nacisk na muzykę, jak ma to miejsce w Steven Universe. I to będzie temat dzisiejszych FanMadów.

#1 Pierwszy filmik to dogłębna analiza muzyki w SU, włącznie z wyróżnieniem poszczególnych instrumentów przypisanych klejnotom. Artykuł, w którym umieszczono ten filmik, spodobał się Rebecce Sugar, która "podała go dalej" na swoim twitterze.

#2 To chyba mój ulubiony cover piosenki "We Are The Crystal Gems". Wykonanie jest bardzo ładne, ale co podoba mi się dużo bardziej to to, jak kreatywnie został zmieniony charakter tej piosenki. Odśpiewanie już istniejącego utworu to jedno, ale nadanie mu nowego wydźwięku to drugie. Tutaj piosenka ta zbliżyła się do kołysanki, spokojnej, pełnej nadziei i miłej dla ucha.

#3 Nie każdy przepada za coverami, jednak cover akustyczny to moim zdaniem całkiem inna bajka. Para z filmiku zagrała bardzo dużo piosenek ze Stevena, tutaj zamieszczam dwie bo nie mogłam się zdecydować. Uważam, że to także jest sztuka zagrać utwór na innych instrumentach, tak by zachować melodię i tak, by od razu można rozpoznać, co to za muzyka. Podoba mi się też to, że nie jest robione z tego jakieś wielkie show czy coś. Po prostu grają i już.


#4 Tak wiem, nazwa głosi FanMade ale ja tutaj rządzę więc mogę robić co chcę. Plus dziś są moje urodziny ;)
Na koniec piosenka "It's Over, Isn't It" po włosku. Zachwycił mnie ten głos Perły; same słowa i to jak została przetłumaczona piosenka też są niczego sobie. 

I to na tyle. Mam nadzieję, że jest to miły wstęp do rozpoczynającego się weekendu.

7 komentarzy:

To Perydot odpowiada za komentarze na blogu, więc nie radzę, by dochodziło w nich do kłótni.